manoninaustralia.reismee.nl

De 2e blog.. iets eerder dan gepland!

Hey allemaal!

Deze blog komt een stuk eerder dan ik gedacht had! In mijn vorige blog vertelde ik dat ik op vrijdag zou gaan skypen met een gezin en op zondag met een ander gezin.

Vrijdagmiddag om 15:00 zat ik klaar achter m'n laptop (na alle hoeken van alle slaapkamers geprobeerd te hebben voor het beste licht :P) klaar. De familie waarmee ik zou gaan skypen was op dat moment in Engeland, dus het tijdsverschil was maar een uur. Ik was best wel zenuwachtig, want hoe begin je zo'n gesprek, waar ga je het over hebben en wat nu als de verbinding steeds wegvalt? Om 15:00 stuurde ik ze een berichtje en ik werd direct teruggebeld. Met ietwat trillende handen klikte ik op opnemen. Op het beeld verscheen een Aziatisch uitziende vrouw en een echte Australische man. We hebben een half uur lang gezellig zitten kletsen. Zij stelde mij wat vragen en ik stelde hun vragen. Ik werd met de minuut enthousiaster over dit gezin. Ze wonen middenin Sydney (in Darling Point, voor de mensen die het op willen zoeken), met uitzicht op de Sydney Harbour. Bondi Beach (het bekendste strand van Sydney) zit ongeveer 5 km verderop. Ze hebben 2 meisjes van 4 en 3. Ze houden van sporten, koken en lekker eten. Het klonk als het perfecte gezin voor mij! Aan het einde van het gesprek vertelde ze dat ze die dag nog 2 skypegesprekken hadden met andere au pairs, dus ik zou binnen een paar dagen horen of ze nog een keer met me wilde skypen. Het voelde zo goed met dit gezin, dat ik hier eigenlijk direct al naartoe wilde :P Maar ik had nog een skypegesprek staan voor zondag en zij hadden dus ook nog skypegesprekken met andere meiden. De moeder vroeg of ik met hun huidige nanny wilde skypen (ik zal haar plaats in gaan nemen), zodat ik ook een derde persoon over hun kon spreken. Dus met haar heb ik toen een skypegesprek gepland voor zondag.

Zaterdagmiddag had ik pauze van mijn werk en keek ik even op mijn mail. Een mail van de hostmum van het gezin waar ik vrijdag mee geskyped had! Ze hadden vrijdag ook met de andere meiden geskyped, maar ze wilde mij heel graag hebben als hun Au Pair! Ik heb in tijden niet zoveel kriebels in mijn buik gehad als toen ik dat mailtje las! Maar ik had nog een skypegesprek staan voor zondag, dus dat wilde ik eerst nog afwachten.

De mensen waar ik op zondag een gesprek mee had waren heel aardig. Ze wonen in Melbourne en hebben twee zoontjes van 5 en 18 maanden. Maar toch miste ik iets. Het gezin uit Sydney was zo actief en trok er lekker op uit in het weekend. Ze klonken zo vol leven en dit gezin uit Melbourne had een iets meer 'huisje, boompje, beestje'- gehalte, iets waar ik een beetje allergisch voor ben ;)

Meteen na dat skypegesprek skypte ik met Kim, de nanny van het gezin uit Sydney. Het typische Amerikaanse enthousiasme spatte ervan af! 'HI! Het is zo leuk om je te ontmoeten!' Haha, heerlijk! Met haar heb ik gezellig zitten skypen en ze heeft me van alles verteld over de meiden, de ouders, het appartement en natuurlijk over Sydney. Ze had echt niets negatiefs te melden over ze!

Daarna heb ik de ouders van dit gezin direct een mail gestuurd dat ik heel graag hun au pair wil worden! Dus...........afgelopen woensdag had ik mijn eerste match binnen en op zondag had ik al een familie! Ik had nooit durven dromen dat het zo snel zou lopen!

Over de familie! De hostdad heeft 3 'pharmacies' in Sydney. Hij is half-Nederlands (ik weet nog niet precies hoe het zit) en heeft familie in Den Haag. De hostmum is eigenaar van een soort binnenhuisarchitecten/styling-bureau. Zij zorgt dus voor het interieur in winkels, huizen en kantoren. Ze heeft kantoren in Sydney, Melbourne en Singapore en het bedrijf ziet er ontzettend gaaf uit. De oudste dochter is 4 jaar. Ze gaat nu nog naar preschool, maar zal vanaf januari naar de basisschool gaan. De jongste dochter is 3 jaar en zij gaat ook naar preschool. Ze zien er ontzettend mooi en lief uit! Daarnaast hebben ze nog een hond en een kat :)

Vanochtend heb ik voor de 2e keer met de hostmum geskyped en toen heb ik de meiden ook gezien!

Meteen na dit gesprek heb ik Travel Active gebeld om te vertellen dat ik een gezin heb! Hoe gaat het nu verder? Mia heeft de Australische organisatie een mail gestuurd en vertelt dat ik hun au pair wordt. Zij gaan mij nu een mail sturen waarin ik dat moet bevestigen. Daarna wordt er een contract opgesteld wat ik moet ondertekenen en vanaf dan zou ik een ticket kunnen gaan boeken en gaat Travel Active me vertellen hoe ik mijn visum aan kan vragen!

Er moeten nu ineens veel dingen geregeld worden..! Een visum, een vlucht, verzekeringen, een afscheids/geslaagdfeest, een internationaal rijbewijs aanvragen, etc.

Nu natuurlijk de grote vraag.. wanneer ga ik weg? Hun nanny zal waarschijnlijk tussen 20 en 25 september weggaan. Het plan is dan dat ik een week daarvoor ongeveer kom, zodat Kim mij in kan werken en me alles kan laten zien. Maar ik mag van Mia ook al eerder komen, zodat ik op mijn gemak Sydney alvast kan verkennen en nog even vakantie kan vieren daar! Een precieze datum is er dus nog niet, maar ik zal ergens halfin september vertrekken!

IIIIIIIEEEEEEHH, EXCITING TIMES! I'll keep you updated :)

Reacties

Reacties

Thea

Hoi Manon,

Gefeliciteerd en heel leuk om je blog te lezen :)

Succes met de voorbereidingen ,spannend hoor ,groetjes

Pharmg854

Very nice site! [url=http://yieapxo2.com/qoqsr/2.html]cheap goods[/url]

Pharme578

Very nice site! cheap goods

Pharmg503

Very nice site! cheap goods http://oixypea2.com/qxqsxoq/4.html

Pharma19

Very nice site! cheap goods

Pharmd465

Very nice site! [url=http://oixypea2.com/qxqsxoq/2.html]cheap goods[/url]

Pharmb556

Very nice site! [url=http://oixypea2.com/oxovryr/2.html]cheap goods[/url]

Pharmc946

Very nice site!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active