manoninaustralia.reismee.nl

De voorbereidingen!

“Twenty years from now you will be more disappointed by the things that you didn't do than by the ones you did do. So throw off the bowlines. Sail away from the safe harbour. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover.”

Toen ik vorig jaar mijn eerste blog schreef vanuit Nottingham gebruikte ik deze quote ook. Alleen zal ik deze keer iets verder van mijn veilige haven gaan. Waar ik de vorige keer nog letterlijk naar mijn bestemming kon varen, zal dit nu niet gaan lukken. Mits ik mezelf omtover tot ‘Manon, het zeilmeisje’, maar dat was ik niet van plan. Nee, ik ga toch maar lekker het vliegtuig pakken. Ik ga naar het land van de kangoeroes, van de no-worries mentaliteit, waar je kerst viert met een bbq op het strand en waar het in mijn ogen altijd lekker weer is… Juist, IK GA NAAR AUSTRALIË!

Zo, het hoge woord is eruit ;) Al jaren wil ik als Au Pair naar het buitenland. Eigenlijk wilde ik na de HAVO al gaan, maar toen was ik te jong. En het idee is nooit meer uit mijn hoofd gegaan. In de afgelopen vier jaar heb ik naar héél véél verschillende landen gewild en ben ik ervan overtuigd geweest dat ik in Parijs, Rome, New York of toch maar het vertrouwde Engeland terecht zou komen.

Maar ook Australië en Nieuw-Zeeland kriebelde altijd wel een beetje. Uiteindelijk heb ik wel voor mezelf besloten om naar een Engelstalig land te gaan, zeker als ik later verder wil in het internationaal onderwijs. Amerika viel voor mij af, omdat dit minimaal 12 maanden was (oké, en ik wilde geen Amerikaans accent eraan overhouden ;)). Hoewel ik verliefd ben op Engeland heb ik daar vorig jaar al 3,5 maand gewoond. Toen bleven er twee kneiter gave landen over. Na wat mensen op stage gesproken te hebben die in beide landen hebben gewoond is mijn keuze toch op Australië gevallen. Maar vrees niet, na mijn tijd Down Under ga ik zeker mijn familie in Nieuw-Zeeland opzoeken!

Op maandag 7 juli had ik een Skype gesprek met de organisatie waarmee ik ga, Travel Active. Na dit gesprek zijn mijn formulieren naar de partner-organisatie in Australië gestuurd en gisteren kreeg ik bericht dat ik geaccepteerd ben voor het programma! Direct kreeg ik mail van 2 gezinnen die mij graag als Au Pair willen hebben! En vandaag reageerde er weer 2 gezinnen! Pff, kiezen gaat nog heel lastig worden! Morgen heb ik mijn eerste ‘Skype-date’ met een gezin en zondag de 2e al.

Heel gaaf allemaal, maar ook heel spannend!

Wanneer ik zal vertrekken weet ik dus nog niet, but I’ll keep you updated!

Liefs, Manon

Reacties

Reacties

Nicole

Heeey meid,
Wat heerlijk om zo op de hoogte te blijven, wat kan jij gezellig schrijven zeg. En wauw, al 4 gezinnen! Haha! Super leuk en spannend allemaal.
Yes, please keep me updated!

Much love!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active